Vid besök på kliniken kan det vara bra att ta med sig djurets alla viktiga papper såsom stamtavla, försäkringsbrev, EU-pass, vaccinationsintyg m.m. Detta underlättar registreringsprocessen samt identifikationen.
Vid bokad tid ber vi er att komma minst 10 min innan för att bl a hinna anmäla er i receptionen.
Kommer du med hund är ni välkomna in till receptionen för att anmäla er. Vi kommer med största sannolikhet fråga om vikten på hunden så därför får ni gärna ställa djuret på vågen som ni finner i entrén.
Om du kommer med katt önskar både vi och katten att ni kommer via kattingången som ni hittar på sidan av huset, vänster om entrén. Ställ ner katten i loungen där det är stress och hundfritt och kom sedan och anmäl er i receptionen.
Om ert djur har kräkts, har diarré, klåda eller hosta, vänligen lämna djuret i bilen medan ni anmäler er i receptionen. Ni kommer efter registrering sedan få gå direkt till en separat entré för att undvika eventuell smitta av andra patienter.
Om ert djur har, eller tidigare har haft, multiresistenta bakterier är det mycket viktigt att vi i personalen informeras om detta.
Bilburna besökare parkerar utanför entrén på en av våra uppmärkta parkeringsplatser. Självklart är våra p-platser kostnadsfria!
Instruktioner inför operation. Klicka här.
Instruktioner inför besök till dermatolog. Klicka här
Instruktioner inför ultraljudsundersökning. Klicka här
Instruktioner inför besök till ortoped. Klicka här
Avbokning
Om du får förhinder vill vi att ni ringer eller mejlar 24 timmar innan bokat besök. För besök till dermatolog, ortoped eller operation önskar vi att ni avbokar 48 timmar innan
bokat besök.
Uteblivet besök debiteras.
Betalning
Hos oss kan du betala med kort eller Swish. Vi har i dagsläget inte möjlighet till
fakturabetalning. Ingen kontant betalning.
Det går bra att direktreglera med ditt försäkringsbolag. Administrationsavgiften för denna tjänst är 149kr (denna summa ersätts inte av försäkringsbolaget).
Önskar du att direktreglera ditt besök så behöver du ha med dig försäkringsuppgifter till besöket. Försäkringsbolag samt försäkringsnummer.
Det kan alltid vara bra att kontakta sitt försäkringsbolag innan besöket om man har frågor angående självrisk samt frågor gällande vilka behandlingar försäkringsbolaget ersätter. Detta varierar från bolag och premie.
Direktreglering görs endast för det aktuella besöket och inte för tidigare besök hos oss eller andra djursjukhus/kliniker.
För prisinformation klicka här.